مقتدای مسیح

کشکولی از مطالب دینی

مقتدای مسیح

کشکولی از مطالب دینی

"مقتدای مسیح" صفت حضرت مهدی روحی له الفداه می باشد به معنای کسی که مسیح بر او اقتدا می کند. وبگاه مقتدای مسیح با محور تلنگری به قدر وسع خود راه اندازی شده است. ان شاء الله به امضاء حضرت مزین گردد.

تبلیغات

صلح امام حسن علیه السلام

جمعه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۰، ۰۱:۳۵ ب.ظ

روز 25 ربیع الاول، دقیقا 1393 سال پیش بود که امام حسن علیه السلام تن به صلحی دادند که روایتگر غریبی و غربتی است که ما را به یاد پدر گرامیشان می اندازد!

اگر آن روز امام حسن علیه السلام آن صلح را امضا نمی نمود نه شیعه بود نه امام شیعه! کار شیعه در همانروز و همانجا به پایان می رسید. و ...

اما هدف از نگاشتن این مطلب روشن گری علت این صلح مهم نیست، چرا که معصوم هر چه کند صحیح است و نقد بر آن خاصیتی ندارد لیکن دوستدار آن بودیم تا در این روز مروری بر متن این صلحنامه داشته باشیم.

این صلح در سال 41 صورت گرفت که در آن 11 بند نگاشته شده بود که اهم آنها عبارتند از:

1 . ان یترک سب علی علیه السلام (اینکه معاویه،حضرت علی علیه السلام را لعن نکند)

2 . ان شیعة علی علیه السلام آمنون علی انفسهم و اموالهم و یوصل الی کل ذی حق حقه ( اینکه شیعیان علی علیه السلام از نظر جان و مال در امان باشند و به حق خود برسند)

3 . ان یقسم معاویه الف الف درهم بین یتامی حرب الجمل و صفین (اینکه معاویه هزاران هزار درهم بین یتیم های جنگ صفین و جمل تقسیم کند)

4 . الا یخاطب الامام الحسن علیه السلام معاویه بامرة الامومنین 1 (امام حسن علیه السلام، معاویه را امیرالمومنین نخواند 2 )

5 . ان یعمل معاویه بکتاب الله و سنة رسوله (معاویه به کتاب و سنت خدا و رسولش عمل کند)

6 . الا یعهد معاویه بالخلافة بعد موته لاحد ( معاویه بعد از خود خلافت را به کسی ندهد) 3

 

معاویه لعنت الله علیه نیز به این صلح پایبند نبود چرا که لعن علی علیه السلام را در تمام نقاط تحت کنترل خود رواج داد (الا سیستان) و به شیعیان را آزار می رساند و خود را امیرالمومنین خواند و نه تنها به کتاب خدا عمل نکرد بلکه بلعکس آن را انجام داد و یزید لعنت الله علیه را جانشین قرار داد.

------

پاورقی:

1 . در بعضی از کتب، امیرالمومنین آمده است

2 . معنای عبارت فوق بنابر مشهور و ... همان است ولی در آن اشکال وارد است که تکمیل آن خواهد آمد.

3 . الارشاد: ج2 ص14 ، مقاتل الطالبین : 26 ، معالی السبطین: ج1 ص38 ، بحارالانوار: ج44 ص3 و ج2 ص 65

  • عمار سبزواری

امام حسن

شیعه

صلح

نظرات (۱)

سلام. آیا شما متوجه هجوم شدید مخالفین اسلام، به عقاید شیعه در سطح اینترنت شده اید؟ آیا برای مقابله با این هجوم و نجات جوانانی که ممکن است، فریب اینها را بخورند فکر کرده اید؟ من تصمیم گرفتم گروهی تشکیل بدهم که با کارهای گروهی به فعالیتهایی برای مقابله بپردازیم. آیا مرد عمل هستید؟ حاضر به کمک و همیاری هستید؟

اگر جوابتون منفیه ایرادی نداره، فقط خواهشاً آرۀ الکی نگید. اگر پاسختون یک بلۀ حقیقی هست، منتظرتون هستم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی