مقتدای مسیح

کشکولی از مطالب دینی

مقتدای مسیح

کشکولی از مطالب دینی

"مقتدای مسیح" صفت حضرت مهدی روحی له الفداه می باشد به معنای کسی که مسیح بر او اقتدا می کند. وبگاه مقتدای مسیح با محور تلنگری به قدر وسع خود راه اندازی شده است. ان شاء الله به امضاء حضرت مزین گردد.

تبلیغات

مظلومیت حضرت فاطمه‌(علیهاالسلام) و ظلم شیخین

سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۱، ۰۱:۱۱ ب.ظ

در مناظره‌ای که بین یکی از علمای شیعه(مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی)، با رییس آمرین به معروف حجاز رخ داد،مظلومیت حضرت زهرا علیهاالسلام و ظلم شیخین ثابت گردیده است . در این‌جا به قسمتی از آن توجه کنید:
رییس: چرا شما کنار قبر رسول خداـ صلی الله علیه و آله ـ در ضمن اذکار، می‌گویید
: السلام علیْک ایتها الْمظْلومه: سلام بر تو ای بانوی ستمدیده، چه کسی به فاطمه‌ـ سلام الله علیها ـ دختر پیامبر‌ـ صلی الله علیه و آله ـ ستم کرده است؟
دانشمند شیعی: ماجرای غم‌انگیز ستم به فاطمه‌ـ سلام الله علیها ـ در کتاب‌های خود شما، ذکر شده است.
رییس: در کدام کتاب؟
دانشمند شیعی: در کتاب الامامه و السیاسه تالیف ابن‌قتیبه‌دینوری، در ورق سیزدهم، بیان شده است.
رییس: چنین کتابی در نزد ما نیست.
دانشمند شیعی: من این کتاب را از بازار می‌خرم و برای شما می‌آورم.
رییس، پیشنهاد مرا پذیرفت، من به بازار رفتم و کتاب الامامه و السیاسه را تهیه کرده و نزد او آوردم، جلد اول صفحه 19 آن را گشودم و گفتم بخوان، در آن صفحه چنین آمده بود:
همانا ابوبکر در جستجوی جمعی گردید که با او بیعت نکردند و در خانه علی‌ـ علیه السلام ـ جمع شده بودند، عمر‌بن‌‌خطاب را نزد آن‌‌ها فرستاد، عمر کنار در خانه علی‌ـ علیه السلام ـ آمد و با صدای بلند علی ـ علیه السلام ـ و آنان را که در خانه‌اش جمع شده بودند، طلبید و گفت: از خانه برای بیعت با ابوبکر، بیرون آیید، آن‌ها از بیرون آمدن امتناع کردند، عمر هیزم طلبید و گفت: سوگند به کسی که جان عمر در دست او است قطعا باید بیرون بیایید و‌گرنه خانه را با اهلش به آتش می‌کشم.
بعضی از حاضران به عمر گفتند: حضرت فاطمه‌ـ سلام الله علیها ـ در خانه است، عمر گفت: گر چه فاطمه نیز در خانه باشد، ناگزیر آنان که در خانه بودند بیرون آمدند، جز علی‌ـ علیه السلام ـ که بیرون نیامد.[1]
و در ذیل همین صفحه 19 کتاب مذکور، نوشته شده: وقتی که ابوبکر در بستر مرگ افتاد، می‌گفت: ای کاش متعرض خانه علی‌ـ علیه السلام ـ نمی شدم، گرچه او اعلان جنگ با من می‌کرد.
در این‌جا بود که دانشمند شیعی به رییس گفت: به گفتار ابوبکر با دقت توجه کن، که چگونه هنگام مرگ اظهار تاسف و پشیمانی می‌کرد!.
رییس که در برابر این استدلال، در تنگنا قرار گرفته بود، گفت: صاحب این کتاب (ابن‌قتیبه) به شیعه میل دارد.[2]
قابل ذکر است که: اگر ابن‌قتیبه به مذهب تشیع تمایل دارد، درباره صاحب کتاب صحیح بخاری چه باید گفت که هر دو روایت می‌کنند که: فاطمه‌ـ سلام الله علیها ـ در آخر عمر، نسبت به ابوبکر خشمگین شد و از او دوری کرد، تا از دنیا رفت.
در این مورد به صحیح مسلم جلد 5 صفحه 153 چاپ مصر، و صحیح بخاری، جلد 5 صفحه 177، چاپ الشعب (باب غزوهخیبر) مراجعه شود.[3]
اسناد :
1)و ان ابابکر تفقد قوما تخلفوا عن بیعته عند علی کرم الله وجهه فبعث الیهم عمر، فجاء فناداهم و هم فی دار علی، فابوا ان یخرجوا، فدعا بالْحطب، و قال: والذی نفس عمر بیده لتخرجن اولا حرقنها علی من فیها، فقیل له یا ابا‌ حفص ان فیها فاطمه؟.
فقال: و ان، فخرجوا فبایعوا الا علیا (الامامه و السیاسه ط موسسه حلبی، ص19)
2)مناظرات فی الحرمین الشریفین(سماحه السید بطحایی الکلبایکانی)، مناظره 9
3) فهجرتْه فاطمه و لمْ تکلمه فی ذالک، حتی ماتت (شرح نهج‌البلاغه ابن‌ابی‌‌الحدید، ج 6، ص 46)

  • عمار سبزواری

حضرت زهرا

مناظره

نظرات (۱)

سلام خسته نباشید با یک نکته عجیب در قرآن ! آپم منتظرتم بیا .یا زهرا(س)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی