مقتدای مسیح

کشکولی از مطالب دینی

مقتدای مسیح

کشکولی از مطالب دینی

"مقتدای مسیح" صفت حضرت مهدی روحی له الفداه می باشد به معنای کسی که مسیح بر او اقتدا می کند. وبگاه مقتدای مسیح با محور تلنگری به قدر وسع خود راه اندازی شده است. ان شاء الله به امضاء حضرت مزین گردد.

تبلیغات

چرا زکات بدهیم و نماز بخوانیم؟

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۴۳ ب.ظ

امروز به دو تا سوال جواب می دهیم! یکی اینکه چرا نماز می خوانیم؟ و دیگری این که چرا زکات بدهیم!


برای سوال به پاسخ اول باید ذکر شود نماز خواندن یکی عمل است و خداوند آن را واجب دانسته که عبد از معبود دوری نجوید و با او بماند و نسبت عبد به معبود ثابت بماند.

نماز عملی است که ما برای تشکر و شکر از خدا به او می خوانیم. پس خدا نیازی به این عمل دارد . با مثالی توضیح می دهم:

شما دارید از جایی می گذرید که پیرمردی از شما کمک می خواهد که مثلا این جنس را تا آنجا برای من بیاور شما هم این کار را می کنید. و همچنین این پیرمرد نیز از شما تشکر می کند و حتی برای شما فاتحه هم می خواند. ولی اگر این فرد با لحنی توهین آلود این درخواست را بکند شما این کار را انجام می دهید در ضمن در نهایت هم کمی دشنام می شنوید. مسلما شما این کار را انجام نمی دهید و بی تفاوت رد می شوید.

خداوند نیز به ما نعمت داده که بی شمار است از آب تا خاک از زمین تا آسمان هفتم همه نعمت الهی است و اینها باید جبران شود که یکی از این کارها نماز خواندن است.

به همین جهت گفته می شود بین کفر و ایمان جز نماز راهی نیست! چرا که کفر، به معنای پوشاندن است، و اولین مظهر و چهره کفر زمانی محقق می شود که فرد نعمات الهی را کافر شود و شکر آنها را انجام ندهد.

 

اما در مورد زکات با مثالی توضیح می دهم:

شما به نزد استادی می روید که بسیار ایشان را قبول دارید و از ایشان سوالی می پرسید و می خواهید مصلحت عملی را از او بپرسید و این فرد هم می گوید فلان کار را انجام بده خوب است. حالا خداوند تبارک و تعالی به ما گفته است که برای اینکه عدل در عالم پابرجا باشد فلان مقدار از فلان مال را به فلانی بده تا هم من خوشنود شوم و هم خلقم و هم تو در آزمایشی که من برای تو تدارک دیده ام پیروز شوی. شما هم قبول می کنید و مسئله به خوبی و خوشی به پایان می رسد.

ضمن اینکه در منابع اسلامی، زکات، به معنای شکرانه معرفی شده است.

  • عمار سبزواری

تشکر

حمد

زکات

شکر

نماز

نظرات (۱)

  • مجله اینترنتی چفچفک سایت تفریحی چفچفک
  • باید برای بعضی ها قشنگ توضیح داد هنوز نمیدونن
    پاسخ:
    دقیقا، پاسخ های مفصل نیز در اینترنت فراوان هستند. ما به اقتصار توضیح عرض می کنیم؛ تا مقدمه یک تحقیق باشد. ارادتمند.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی